Gaurko
gizarteak teknologia berrien inguruko alfabetizazioa lantzeko beharra
inposatzen du. Teknologia berrien eragina
eskolan ere agerian da: Irakasle eta ikasleen rolak aldatzen dute eta gaitasun
berriak landu behar dira. IKT hezkuntza prozesuan txertatzeko irizpideak
hurrengoak dira:
v Kontuan hartu behar da:Lortzeko helburuak eta lantzeko edukinak
v Pentsatu behar dugu ia partehartzea eta taldearen integrazioa bideratzen
duten.
v Baliabidearen ezaugarriak (teknikoak, semantikoak..) ikaslearen edade eta
ikasteko gaitasunerako egokiak diren ikusi behar dugu.
v Galdetuko dugu:zer nahi dugu landu, zer nahi dugu egin errekurtso honekin?
Nola erabiltzen da? Zein da erabiltzeko edade egokia?
v Erreza al da erabiltzeko? Funtzio bat baino gehiago bideratzen du?
Ø IKTak Curriculumean txertatzeko:
ü Lantzeko elementua eta errekurtso moduan.
ü Aplikazioa marko konstruktibistan (metodologiarekin koherentea)
ü Planteamendu multimedia
ü Ikuspegi berritzailea
Ø Kontuan hartu behar dugu…
ü Aprendizaiaren oinarria ez dira
errekurtsoak baizik eta teknika eta estrategia didaktikoetan.
ü Irakaskuntza komunikazioan
oinarritzen denez, edozein teknologia egokia izango da baldin eta prozesu
honetan lagungarria suertatzen bada.
ü IKTak funtzio anitz eduki dezakete irakaskuntzan.
ü Arrazoi asko topa daitezke IKTak integratzeko bereiztu ditzagun ba irizpide
hezgarriak.
Ø IKtak eta hezkuntzaren
berrikuntza:
–
IKTek berez ez dute berrikuntza
bultztzen, euren integrazioa konplexua da
–
Berrikuntzak ere hausnarketa eta
planifikazio prozesua eskatzen du.
–
IKTek ere berrikuntza prozesua
bultzetzen dute (ez eurek bakarrik)
–
Beti ere formakuntzan
berrikuntza ikuspegiak egon behar du.
Ø IKT eta berrikuntza didaktikoa:
Oreka errealista bilatu behar da. Lehenengo gure proposamenerako printzipio
teorikoak eta helburuak definitu behar ditugu, eta horien harabera teknologiak
integratzeko proiektua egingo dugu beti ere hezkuntza testuingurua
abiapuntutzat hartuz.
2014/11/17
- Identidad digital:
HAUSNARKETA
Bideo honek azpimarratzen du zein garrantzi handia duen interneten publikatzen dugun informazioa, batez ere pertsonala. Informazio hori behin publikatuta, zaila da guztiz ezabatzea eta informazio horren arabera ezagutzen ez zaituen pertsona batek, informazio horrekin ideia orokor bat sor dezake eta horren arabera erabakiak hartu. Azken finean informazio horrek norberaren identitatea osatzen du. Oso erreza izan daiteke pasa hitzak lapurtzea, beharrezko neurriak hartzen ez baditugu eta gertatzekotan, ondorio oso txarrak izan ahal genituzke.
bideo honekin eta besteek komentatu dutena haintzat hartuta, nire identitate digitalari dagokionez esango nuke ez nauela asko keskatzen asko pentzatzen dudalako momentu oro egiten ditudan gauzak. Hala ere, gertatu daiteke niretzat normala den egoera bat, beste batentzat ez izatea eta nigan eragina izatea beraz kontu handiz ibili behar garela argi geratu da identitate digital honek oso garrantzitsua delako etorkisunari begira batez ere.
2014/10/27
2.0 kontzeptua testuinguru guztietan indarra hartzen hasi den kontzeptua da. zenbaketa hau, programa baten bertsioa definitzen du eta aldaketa bakoitzeko zenbakia gorantz doa. 2.0 kontzeptua iraultza teknologikoa suposatzen du.
Azken hamabost urte hauetan zehar web horriaren kontzeptua guztiz aldatu da; hasieran informazio iturri hutsa zen Internet, orain berriz jendartearen parte-hartzea eta elkarlana ahalbidetzen eta sustatzen dituen tresna bilakatu da. Erabiltzaileak sarearen eraikuntzan inplikatzen dituen fenomenoa da. gutxieneko infromatika ezagutzekin kolaboratzaile bihu gaitezke. elkarrizketa ere ahalbidetzen du. iritzia eman, ekarpenak egin, elkarlanean edukiak sortu eta elkarrengandik ikasi egiten dugu. Web 2.0 errealitatea da; ikusi, entzun eta irakurtzeaz gain eduki propioak sor ditzakegu.
Euskara ere teknologiak behar ditu, teknologiak euskaratu behar ditugu tresna propioak garatu eta erabili behar ditugu, sortu eta irakurri. Bere txokoa egin behar dugu, globalizatu.
Teknologia uste baino aukera gehiago ematen dituzte eta guk uste baino eskuragarriago. Euskara etaEuskal Herriaren etorkizun teknologikoa bermatu behar ditugu, guk, euskaldunok. Jarrera 2.0 berneratu.
Ondore, bi bideo ikusi ditugu ("alfabetizacion digital" "competencia digital" ) eta ideia nagusiak aiptau ditugu;
Kontsumitzaileak izateaz aparte, orain ereproduzitu egiten dugu, parte hartzaileak gara.
Informazioa sailkatu, baloratu eta epaitu egin behar da.
Arauak ulertu eta errespetatu parte hartze horretan, haintzat hartu behar dira.
Etorkisunerako hiritarrak, hiritar digitalak izango diren pertsonak
Langileak eta artistak
Espazio interaktiboa, soziala; parte hartzeko
Abilidade eta gaitasun berriak ikasteko.
KONPETENTZIA DIGITALA
Oinarrizkoen artean daukagu eta modu debserdinean definitzen da. Espainian LOELehen eta Haur Hezkuntzan topa dezakegu. beraz, legeak berak eta oinarrizko gaitasunen artean gaitasun digitala topatzen dugu.
Euskal Herriko boletinean ere haipatu egiten da honen erabileraren garrantzia.
tresna teknologikoak erabiltzen hastea; ordenagailua...
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak behar bezala eta modu ezanguratsuan erabiltzeko beharraz jabetzen joatea.
Hezkuntza prozesua hobetzea du helburu.
Ikus entzunesko ekoizpenak ikustea; filmak bideoak...
Errealitatea eta ikus-entzunezko adierazpena bereizten ikastea pixkanaka.
haurrak ere parte hartu ahal duten neurrian, eurentzat egokituta.
Alfabetizazio digitala garatu behar da konpetentzia digitala emateko. oinarrizko gaitasunak lortu gizartean garatzeko; irakurri, idatzi, arimetika minimo bat izatea, gaitasun digitaalak garatzeko landu behar diren oinarrizko dimentsioak ez da nahikoa irakurtzen eta idazten ikastea beste gaitasun batzuk ere lortu behar dira. modu orokorrean baliabide digitalak erabiltzeko treebeziari deitzen diogu.
duela 40 urte ez zegoen IKTrik, ez ziren ertabiltzen. ez da bakarrik ordenagailuak erabiltzea eta interneten informazioa bilatzea, horrez gain informazio hori landu eta aukeratu behar da eta erabilera kritikoa izan. parte hartzea ere ezinbestekoa da, ez da bakarrik asppektu teknikoak ikasteko baliabidea baizik etta espazio soziala.
Zertan datza konpetentzia digitala? 4 pausu
Aparatuak eta aplikazioak erabili
informazioa bilatu, aztertu, aukertu eta ekoitzi.
komunikatzea eta adierazpen baliabide moduan erabiltzea
aurreko guztia modu egokian eta erantzunkizunez erabili.
HAUSNARKETA
Gaur, klasean landu behar izan genuen "Esukara 2.0 zer da?" testua komentatu dugu. Horretarako, txandaka testuko ideia nagusiak aipatu ditugu. Horrez gain, hainbat kontzeptu berri ikasi ditugu, adibidez konpetentzia digitala eta alfabetizazio digitala. Beharrezkoa dela alfabetizazio digital minimo bat konpetentzia digitala emateko. Horrez gain ere gai zain behar gara informazioa ongi sailkatzeko topatzen dugun guztia ez baita egia.
Gero arlo praktikoagoan, bloga lantzen jarraitu dugu; etiketak, horriak... jartzen ikasi dugu. Gure ikaskideen blogak ezartzen ere.
2014/10/20
Web2.0ren arabera atera ditugun ideia nagusiak hauek izan dira;
- Eskola 2.0 IKT irakaskuntza prozesua.
- Kolaborazioa eta aktibotasuna.
- Eskola 2.0.
- Komunikazioa, aplikazioak.
- Teknologia berrien aurrerapena.
- Informazio trukaketa, blogak, bideoak, web orriak. Eskola 2.0 eta 5.mailatik aurrera banakako ordenagailua.
- Eskola batzuk Teknologia Munduan murgilduta egotea hezkuntza prozesuan laguntzeko baliabideak.
WEB 1.0 komunikatzeko sistema aurreratua da (kontsumitzailea). Erabiltzaileek informazioa bilatu, prozesatu, integratu… kontsumitu. Webmaster edo egileak informazioa publikatu eta eguneratu egiten zuen. 2001 urtean krisia dela eta, ez da bakarrik informazioa erabiltzea baita ere ekarpenak ere ekar ditzake eta beraz, ideia, proposamen eta proiektu berriak sortu ziren. I2004.urtean Tim O’Reallyk ideia berriak sustatu eta izen berria proposatu zuen; 2.0. Ideia berri hori WEB demokratizatzailea sortzea zen, parte hartzailea ekarpenak egiteko.
Kontzeptu berri hau, 2.0 izena hartu zuena, dinamikoa eta semantikoa deitzen da ere bai. Informazioa sortzeko sistema soziala da. Erabiltzailea informazioa sortzailea izan daiteke, parte hartu dezake (denok gara webmaster). Web berri honen bihotza; erabiltzaileak berak dira, eta arima; parte-hartzea, komunikazioa, elkartrukatzea eta lankidetza.
(MAPA ESKEMA) Filosofia berria, internet ulertzeko ideia berria. Espazio soziala da internet. Denok parte hatzen dugu modu batean edo bestean. Bilatzen du elkarreragina partaidetza, autonomia, ezagutza eraikitzeko eta informazioa bilatzeko. Eskaintzen du publikatzeko erraztasuna eta aplikazio asko. (blogak, wikia, ariketa sortzaileak… baliagarriak irakaskuntzan).
HAUSNARKETA
Gaur klaseko lehenengo eguna izan denez ikasgai berriaren sarrera izan dugu, bertan argitu ahal izan ditugu zeintzuk izango diren hiruhileko honetan zehar landuko ditugu gaiak eta proektuak, 1.0/2.0 web orrien adesberdintasunak, hardware eta software difinitu eta bereiztu... alde horretatik orduan teoria zatia izan da. Ondoren Blogal lantzen hasi gara eta gaia aukeratu ondoren bloga eratu dugu.